Translate

piątek, 28 października 2016

DKMS

Pewnego dnia jakis czas temu przeglądając skrzynkę mailową znalazłam wiadomość od fundacji DKMS POKONAJMY NAWOTWORY KRWI. Szybko podjęłam decyzję , gdy po zapoznaniu się z warunkami koniecznymi by zostac dawcą
szpiku i komórek macierzystych zrozumiałam , że i ja mogę jeszcze Komuś pomóc , znaleźć "bliźniaka genetycznego" :). Warunkiem jest więc :*zdrowy w wieku 18-55,*waga min 50 kg,*brak chorob przewlekłych i nie należał do grupy ryzyka .Wykaz chorób i bliższe informacje na stronie www.dkms.pl Cechy zgodności tkankowej określane są na podstawie wymazu z wewnętrznej części policzka lub próbie krwi . Cała procedura jest niezwykle prosta i potrzebne tylko chęci (jeśli powyższe warunki spełniacie ) W ciągu 2 dni po wysłaniu formularza zgłoszeniowego otrzymałam probówki i formularz do wypełnienia . W ciągu 2-3 m-cy próba zostanie zbadana , dostanę karte dawcy i trafie do bazy dawców dla pacjentów z całego świata chorujących na nowotwory krwi. W ciągu 10 lat od rejestracji spośród 1000 zarejestrowanych dawców max 5 zostało dawcą faktycznym . Kropla w morzu ale zawsze to jakas szansa dla szukających . Zachęcam Was bo to tylko chwila i nic nie kosztuje a może uratować życie .:))

2 komentarze:

Orzeszkowe Pole pisze...

Bardzo fajnie, że o tym piszesz. Dziwi mnie, że jeszcze tak mało osób się zdecydowało zarejestrować się w bazie, bo tak jak piszesz jest to chwila moment, nic nie kosztuje i nie boli. Ja już jestem kilka lat w bazie :)

kasiangu pisze...

Faktycznie mało osób , ale wydaje mi sie , że wynika to z małej świadomości i informacji na temat , ja powiem szczerze zaraziłam już kilka osób i dwie już wysłały swoje zgłoszenia :)).Miło , że do mnie Zajrzałaś :))